Tilbage

86. Missionsbefalingen
af Rick Joyner

18. Da trådte Jesus frem, talte til dem og sagde: »Mig er givet al magt i Himmelen og på jorden.

19. Gå derfor hen og gør alle nationer [hjælpe folk til at lære af mig, tro på mig, og adlyde mine Ord] til mine disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn,

20. og idet I lærer dem at holde alt det, som Jeg har befalet jer. Og se, Jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.« (Matt. 28:18-20).

Vi har ofte forvekslet de gode nyheder om vores frelse gennem korset med budskabet fra Missionsbefalingen. Selvfølgelig er dette inkluderet i evangeliet, men evangeliet er meget mere end personlig frelse. Grundlaget for Missionsbefalingen er, at al autoritet er blevet givet til Jesus, både i himlen og på jorden. Missionsbefalingen er ikke kun en proklamation om vores frelse, men om Han's autoritet.

Naturligvis er vores forløsning så vidunderlig, og budskabet om Guds kærlighed, der er etableret af det, er så dybtgående, at det er let at forstå, hvorfor mange har svært ved at se ud over det. Men hvis vi skal opfylde Missionsbefalingen, må vi se ud over det. Vi blev ikke befalet til at gå ud i hele verden med frelselsevangeliet, men med rigets evangelium, som vi læste i:

Matteus 24:14: Og dette evangelium om Riget skal prædikes over hele jorden til et vidnesbyrd for alle folkeslagene; og så skal enden komme.

Rigets evangelium er den gode nyhed om, at Jesus er kongen, der sidder over alt styre og autoritet og magt. Han kan når som helst afsløre for hele verden, at Han er kongen ved at fjerne himlen. Indtil tidspunktet for Han's tilbagevenden søger Han imidlertid at kalde dem, der så elsker Gud og Han's sandhed, at de vil leve i Han's rige nu, selvom de er anderledes end hele verden, der stadig ligger i den ondes magt.

Vi forkynder Ham først som vores egen konge ved at underordne os vores liv til Han's ledelse og herredømme. Derefter søger vi at forkynde den gode nyhed om, hvor meget vidunderligere det er at leve under Han's herredømme snarere end under domænet i denne nuværende onde tidsalder. Vores budskab vil imidlertid være hul og tom, medmindre vi faktisk lever under Han's herredømme.

Derfor var missionsbefalingen ikke blot er for at omvende, men for at gøre disciple og lære dem at se "alt" det, som Han har befalet. Det vigtigste trin i enhver rejse er normalt det første, men vi må erkende, at det første skridt bare er begyndelsen. Så vidunderligt som det er at blive født igen, når man bliver født påny, er de lige så langt fra deres endelige formål som et spædbarn fra at være præsident for De Forenede Stater. Jeg bruger dette eksempel på præsidenten, fordi en kristen er kaldet til noget meget højere end det - som hersker og regerer med Kristus.

Forfatteren af Hebræerbrevet beklager, at han ikke kan give sine læsere solid mad, men kun kan give dem mælk på grund af deres umodenhed. Hebræerne er en af de dybeste teologiske bøger i Bibelen, med få kristne, der endda forstår mange af dens lærdomme, som f.eks. Om Melchezedeks præstedømme, men alligevel siger forfatteren, at denne bog kun er mælk! (se Hebr. 5:11-14) Hvor efterlader dette os? Hvordan kommer vi videre til modenhed, så vi kan spise fast åndeligt mad?

Herren talte noget for mig for næsten tyve år siden, som så rystede mig, at jeg siden har været på en søgen efter at forstå det. Hvad Herren sagde var, at mange markedsføringsfolk på flere niveauer forstår rigets principper bedre end de nuværende ledere i kirken. En vigtig indsigt om denne erklæring kom for nylig til mig fra en af mine venner, der har været en af de mest succesrige marketingfolk på flere niveauer. Jeg spurgte ham, hvad han betragtede som hemmeligheden bag hans succes. Han svarede hurtigt, at det var det faktum, at når nogen fik arbejde i deres forretning, blev de straks vist, hvor langt de kunne gå, og at hvert trin mod deres mål var klart defineret, så de altid vidste, hvor de var i forhold til deres mål, og det næste var hvad de var nødt til at gøre for at gå højere.

Hvor mange kristne kan sige det i forhold til deres formål i Kristus? Hvor mange kender endda det næste trin med at presse mod modenhed? I afstemninger, jeg har taget på vores konferencer, ser det ud til, at mindre end 5 procent af de kristne endda ved, hvad deres eget formål med Kristus er. Dette må være en af de store og tragiske fiaskoer i den moderne kirke.

Da jeg havde den profetiske oplevelse, som jeg skrev om i The Final Quest , måtte jeg klatre op på et bjerg. Hvert niveau på dette bjerg repræsenterede en bibelsk sandhed. Da jeg steg højere, fik jeg mere autoritet til at besejre fjenderne, der angreb os, og jeg begyndte også at se mere af Herrens herlighed. Siden den tid har jeg søgt Herrens visdom om, hvordan jeg bedst kan implementere klatringen på dette bjerg i vores tjeneste og vores budskab.

Det er af den årsag at forsøge at formidle denne systematiske åndelige progression, at jeg skriver denne form for bøger. Selvom det er en daglig hengivenhed, tror jeg, at du kan se en systematisk udvikling i den. Jeg skriver allerede den næste, som jeg tror kan hjælpe med at vise vejen til et endnu højere område på Herrens bjerg. Som Ordsp. 4:18 erklærer, "Men de retfærdige sti er som daggryets lys, der skinner lysere og lysere indtil hele dagen." Lyset, som vi vandre i, skulle blive konstant lysere.

87. Stien Til Opfyldelse
OP